Problemen med utskrivning av FPA:s brev har upphört | FPAGå till innehållet
Meddelande

Problemen med utskrivning av FPA:s brev har upphört

Publicerad 7.6.2024

De problem med utskrivning som vi informerade om onsdag 5.6 har upphört. En del av den brevpost som FPA skickat har fördröjts på grund av störningen. Störningen har inte påverkat överföringen av betalningar till kundernas konton, dvs. förmånerna har betalats i tid till kunderna. Kunderna får alltid information om sina förmånsbeslut också i MittFPA. 

Problemen med att skriva ut FPA:s brev och beslut har nu upphört. De brev som inte kunde skrivas ut i början av veckan på grund av störningen fördröjs. FPA:s utbetalningar till kundernas konton har inte påverkats av störningen. Förmånsbesluten kan läsas också i MittFPA.

Det går att sköta nästan alla FPA-ärenden i MittFPA eller per telefon. Kunder som inte har möjlighet att använda e-tjänsten kan ringa FPA:s servicenummer för att kontrollera uppgifter om till exempel beslut och eventuella tilläggsutredningar. Om kunden får en begäran om tilläggsutredning per brev och brevet kommer fram för sent, kan kunden be FPA om tilläggstid för att lämna in tilläggsutredningarna eller svara på hörandet.

Vi beklagar den olägenhet som störningen orsakat.

Närmare information för kunderna

Webbadressen till MittFPA är www.fpa.fi/mittfpa. Man loggar in i tjänsten med nätbankskoder eller med mobilcertifikat.

Telefonnumren till FPA finns på adressen www.fpa.fi/ring-fpa.

Senast ändrad 7.6.2024