Kelan kirjeitä viivästyttänyt tulostushäiriö on päättynyt | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Kelan kirjeitä viivästyttänyt tulostushäiriö on päättynyt

Julkaistu 7.6.2024

Keskiviikkona 5.6. uutisoitu tulostushäiriö on päättynyt. Osa Kelan lähettämästä kirjepostista tulee asiakkaalle myöhässä häiriön takia. Häiriö ei ole vaikuttanut maksujen siirtymiseen asiakkaiden tileille, ja etuudet on maksettu asiakkaille ajallaan. Asiakkaat saavat tiedon etuuspäätöksistään aina myös OmaKelasta. 

Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa ollut häiriö on päättynyt. Häiriön vuoksi alkuviikosta tulostamatta jääneet kirjeet viivästyvät. Häiriö ei ole vaikuttanut Kelan maksuihin asiakkaiden tileille. Asiakkaiden etuuspäätökset ovat luettavissa myös OmaKelassa.

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa OmaKelassa tai puhelimitse. Jos asiakkaalla ei ole mahdollisuutta asioida verkossa, hän voi kysyä päätöksistään ja mahdollisista lisäselvityksistä soittamalla Kelan puhelinpalveluun. Jos asiakas saa kirjeenä tulevan lisäselvityspyynnön myöhässä, hän voi pyytää Kelasta lisäaikaa lisäselvityksen toimittamiseen tai kuulemiseen.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

Lisätietoa asiakkaille

OmaKelan osoite on www.kela.fi/omakela. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kelan puhelinpalvelun numerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.

Sivu päivitetty 7.6.2024