Miten Ammatillisen kuntoutuksen palvelut toteutetaan lomakausina? | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Miten Ammatillisen kuntoutuksen palvelut toteutetaan lomakausina?

Julkaistu 11.3.2025

Palveluntuottaja toteuttaa ammatillisen kuntoutuksen palveluita aina palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Nuotti-valmennus

Palveluntuottajan tulee huolehtia, että Nuotti-valmennus toteutuu palvelukuvauksessa määriteltyjen aikarajojen puitteissa lomakausista huolimatta.

Nuoren tilanteesta riippuen valmennusta voi toteuttaa vuosilomasijainen tai valmennusta voi toteuttaa tiheämmin ennen ja jälkeen vuosiloman.

Kaikki valmennusta toteuttavat valmentajat, myös sijaiset, tulee hyväksyttää Kelassa ennen kuin he voivat aloittaa Nuotti-valmennuksessa.

Jos nuoren valmennus on päättymässä valmentajan loma-aikana, toimitaan kuten edellä on kuvattu.

Lue lisää: Miten toimin, jos Nuotti-valmentaja vaihtuu?

Työllistymistä edistävä ammatillinen kuntoutus (TEAK)

Palveluntuottaja toteuttaa työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Työkokeilu

Palveluntuottaja toteuttaa työkokeilun palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Työhönvalmennus

Palveluntuottaja toteuttaa työhönvalmennuksen palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Taito-kuntoutus

Palveluntuottaja toteuttaa Taito-kuntoutuksen palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Ammatillinen kuntoutusselvitys

Palveluntuottaja toteuttaa ammatillisen kuntoutusselvityksen palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Kiila-kuntoutus

Palveluntuottaja toteuttaa Kiila-kuntoutuksen palvelukuvauksen mukaisesti lomakausista huolimatta.

Kuntoutusraha

Muutokset asiakkaan kuntoutuspalvelussa vaikuttavat myös asiakkaan kuntoutusrahan maksamiseen. Jos kuntoutusjaksot, tapaamiset tai käyntikerrat jne. muuttuvat, anna asiakkaalle uusi osallistumistodistus ja ohjaa toimittamaan se Kelaan.

Lue lisää: Miten toimin, että kuntoutukseen osallistuvan asiakkaan kuntoutusraha maksetaan oikein?

Jos asiakkaalla on kysyttävää kuntoutusrahasta, ohjaa häntä ottamaan yhteyttä Kelaan OmaKelan kautta (www.kela.fi/omakela) tai puhelimitse numeroon 020 692 205.

Sivu päivitetty 11.3.2025