Från april kan kunderna välja att ta emot handlingar som anknyter till tolktjänsten endast i MittFPA | FPAGå till innehållet
Meddelande

Från april kan kunderna välja att ta emot handlingar som anknyter till tolktjänsten endast i MittFPA

Publicerad 28.3.2025

Från 1.4.2025 skickas beslut och andra handlingar som gäller FPA:s tolktjänst för personer med funktionsnedsättning endast i elektronisk form i MittFPA till de kunder som har avstått från papperspost.

Om du inte har meddelat att du vill avstå från papperspost får du fortfarande beslut, brev och andra handlingar både per post och i MittFPA.

Du kan övergå till att använda e-tjänster genom att informera oss om det i MittFPA. Det här gäller alla förmånshandlingar som FPA kan skicka elektroniskt.

Om du har valt att avstå från papperspost får du ett e-postmeddelande eller sms när en handling kan läsas i MittFPA.

Läs mer

Beslut och handlingar i MittFPA 

Senast ändrad 31.3.2025