En del av de brev som sänds från FPA försenas på grund av utskriftsfel
Det har förekommit problem med att skriva ut FPA:s brev och beslut. Det här fördröjer en del av brevposten från FPA. Störningen påverkar inte överföringen av betalningar till kundernas konton, dvs. förmånerna betalas i tid till kunderna. Kunderna får alltid information om sina förmånsbeslut också i MittFPA.
Det har förekommit problem med att skriva ut FPA:s brev och beslut. Det här fördröjer en del av brevposten till kunderna. Störningen påverkar inte FPA:s utbetalningar till kundernas konton. Kunderna kan läsa sina förmånsbeslut och brev också i e-tjänsten MittFPA. Där syns besluten och breven som vanligt.
Nu fungerar FPA:s utskrivning av kundbrev igen, men störningen gör att de brev som inte gick att skriva ut förra veckan och veckan innan blir fördröjda. Dessa brev ska skrivas ut den här veckan.
Det går att sköta nästan alla FPA-ärenden i MittFPA eller per telefon. Kunder som inte har möjlighet att använda e-tjänsten kan ringa FPA:s servicenummer för att kontrollera uppgifter om till exempel beslut och eventuella tilläggsutredningar. Om kunden får en begäran om tilläggsutredning per brev och brevet kommer fram för sent, kan kunden be FPA om tilläggstid för att lämna in tilläggsutredningarna eller svara på hörandet.
Vi beklagar det besvär som utskriftsproblemet orsakar våra kunder.
Närmare information för kunder
Webbadressen till MittFPA är fpa.fi/mittfpa. Du loggar in i tjänsten med nätbankskoder eller med mobilcertifikat.
Telefonnumren till FPA finns på adressen fpa.fi/ring-fpa.