Lomakkeen lataaminen omalle laitteelle ei onnistu
Joskus tiedoston lataaminen epäonnistuu yhteysongelmien vuoksi ja seurauksena on virheilmoitus. Seuraavalla käyttökerralla selain voi palauttaa saman virheilmoituksen koneesi välimuistista. Tällöin kannattaa kokeilla selaimen välimuistin tyhjentämistä.
Lomakkeen täyttäminen tai tulostaminen ei onnistu
Jos lomakkeen täyttäminen tai tulostaminen ei onnistu, tarkista, että käytät Adobe Readeria. Voit myös vaihtaa päätelaitetta esimerkiksi tabletista tietokoneeseen. Jos käytät käyttöjärjestelmän tai selaimen omaa Reader- tai Viewer-ohjelmaa, lomakkeen kaikki ominaisuudet eivät välttämättä toimi. Virheet voivat johtua myös Adobe Readerin vanhasta tai viallisesta versiosta, jolloin ohjelma on asennettava uudelleen. Uuden version voi ladata maksutta Adoben verkkosivuilta (get.adobe.com).
Virheilmoitus salasanasuojauksesta
Joissain tilanteissa voit saada virheilmoituksen, joka ilmoittaa lomakkeen salasanasuojauksesta. Näin voi käydä, jos alat täyttää lomaketta esimerkiksi verkkoselaimen pdf-lukijalla ja jatkat myöhemmin jollain muulla ohjelmalla.
Lomake toimii oikein, kun tallennat ensin tyhjän lomakkeen laitteellesi. Avaa sitten lomake Adobe Reader -ohjelmalla ja täytä tiedot siinä. Jos et täytä koko lomaketta kerralla, muista tallentaa lomake ja avata se taas Adobe Reader -ohjelmalla.