Yhteystiedot tulkkauspalvelun tuottajille | Kumppanit | KelaSiirry sisältöön

OmaKelassa asiakirjojen lataamisessa voi esiintyä käyttökatkoja 3.3. klo 20.00–06.00 Lue lisää

Kelan verkkopalveluissa voi esiintyä käyttökatkoja 3.3. klo 20.30–00.30 Lue lisää

Vammaisten tulkkauspalvelukeskuksen yhteystiedot

Vammaisten tulkkauspalvelukeskus on avoinna arkisin klo 7.30–20 ja lauantaisin klo 8–15. Katso tarkemmat aukioloajat (Henkilöasiakkaat-osio).

Vammaisten tulkkauspalvelukeskus neuvoo palveluntuottajia ja tulkkeja mm. seuraavissa asioissa:

  • tilaukset
  • tulkkilistat
  • tulkin esteellisyys
  • matka-ajan arviointi
  • opiskelutulkkaukset
  • tulkkaus ulkomailla
  • tilauksiin liittyvät palautteet

Vammaisten tulkkauspalvelukeskus neuvoo myös muita järjestämisvastuussa olevia tahoja ja viranomaisia. Lue lisää muiden tahojen järjestämästä tulkkauksesta (Henkilöasiakkaat-osio).

Puhelinpalvelu maksaa paikallisverkkomaksun tai matkapuhelinmaksun. Jonottaminen on maksullista.

Puhelin ja tekstiviesti: 020 634 4810

Sähköposti: vatu.uusimaa@kela.fi

Puhelin ja tekstiviesti: 020 634 4811

Sähköposti: vatu.lantinen@kela.fi

Puhelin tai tekstiviesti: 020 634 4813

Sähköposti: vatu.keskinen@kela.fi

Puhelin tai tekstiviesti: 020 634 4812

Sähköposti: vatu.pohjanmaa@kela.fi

Puhelin tai tekstiviesti: 020 634 4814

Sähköposti: vatu.itainen@kela.fi

Puhelin tai tekstiviesti: 020 634 4815

Sähköposti: vatu.pohjoinen@kela.fi

Muut yhteystiedot

  • Välitysjärjestelmään ja sen käyttäjätunnuksiin sekä vikatilanteisiin liittyvät asiat: vatu.tukipalvelut@kela.fi
  • Vammaisten tulkkauspalveluun liittyvät yleiset asiat, ulkomaan matkakustannusten hyväksyminen ja viranomaisneuvonta: vatu@kela.fi
  • Kustannusten korvaamiseen, kotimaan matkakustannusten hyväksymiseen ja laskutukseen liittyvät asiat: vatu.palveluntuottajat@kela.fi
  • Sopimukseen ja esimerkiksi sen henkilöstömuutoksiin liittyvät asiat: vatu.palveluntuottajat@kela.fi
  •  
Sivu päivitetty 1.1.2025