Osa Kelan kirjeistä viivästyy tulostushäiriön vuoksi
Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa on häiriö, joka viivästyttää Kelasta lähtevää kirjepostia. Häiriö ei vaikuta maksujen siirtymiseen asiakkaiden tileille, ja etuudet maksetaan asiakkaille ajallaan. Asiakkaat saavat tiedon etuuspäätöksistään aina myös OmaKelasta.
Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa on tällä hetkellä häiriö, joka hidastaa kirjepostia asiakkaille. Häiriö ei vaikuta Kelan maksuihin asiakkaiden tileille. Asiakkaiden etuuspäätökset ovat luettavissa myös OmaKelassa, jossa ne näkyvät asiakkaille tavalliseen tapaan.
Häiriö koskee Kelan keskitettyä tulostusta, ja sitä korjataan parhaillaan. Ongelma pyritään ratkaisemaan mahdollisimman pian.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa OmaKelassa tai puhelimitse. Jos asiakkaalla ei ole mahdollisuutta asioida verkossa, hän voi kysyä päätöksistään ja mahdollisista lisäselvityksistä soittamalla Kelan puhelinpalveluun. Jos asiakas saa kirjeenä tulevan lisäselvityspyynnön myöhässä, hän voi pyytää Kelasta lisäaikaa lisäselvityksen toimittamiseen tai kuulemiseen.
Kela myös pyrkii olemaan puhelimitse tai OmaKelan kautta yhteydessä asiakkaisiin, joita häiriö koskee ja joilta tarvitaan lisäselvityksiä.
Pahoittelemme asiakkaille tulostusongelmasta aiheutuvaa haittaa. Tiedotamme tilanteesta seuraavan kerran maanantaina 30.12.
Lisätietoa asiakkaille
OmaKelan osoite on www.kela.fi/omakela. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Kelan puhelinpalvelun numerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.