Meddelanden i MittFPA | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Meddelanden i MittFPA

FPA-ärenden kan inte skötas per e-post eftersom det inte är datasäkert. Det är datasäkert att skicka och ta emot meddelanden i MittFPA.

Med ett meddelande i MittFPA kan du

  • ställa frågor om dina förmånsärenden
  • få råd i icke-brådskande ärenden
  • skicka in tilläggsuppgifter.

Du kan också skicka ett meddelande i MittFPA när du sköter ärenden för en annan person.

Du hittar meddelandena i MittFPA på sidan Skicka och läs meddelanden eller under Snabblänkar.

Du måste ge oss tillstånd för att vi ska kunna skicka meddelanden till dig i MittFPA. Du får en avisering per e-post eller sms när du har fått ett nytt meddelande i MittFPA.

Så här ger du FPA tillstånd att skicka meddelanden

  1. Logga in i MittFPA.
  2. Gå till sidan Uppdatera dina uppgifter.
  3. På fliken Egna uppgifter välj Meddelanden i MittFPA .
  4. Svara ja på frågan ” Får FPA skicka meddelanden till dig i MittFPA?”.
  5. Välj om du vill få aviseringar per e-post eller textmeddelande.
  6. Spara ändringarna.

Du hittar meddelanden under Snabblänkar.

E-tjänsten MittFPA

Logga in

Läs mer

Senast ändrad 24.3.2025