Tillgänglighetsutlåtande för tidsbokningstjänsten
Det här tillgänglighetsutlåtandet gäller FPA:s tidsbokningstjänst på nätet. Utlåtandet har gjorts 26.8.2021 och det har senast uppdaterats 1.1.2025.
Tjänstens tillgänglighet har bedömts hos FPA. Därtill har tillgängligheten hos de olika delarna av tjänsten bedömts i samarbete med en utomstående tillgänglighetsexpert.
Alternativa sätt att sköta ärenden
Om du inte kan sköta ditt ärende på nätet kan du ringa till FPA:s telefonservice eller besöka ett serviceställe.
Tillgänglighet
Tjänsten uppfyller tillgänglighetskraven (WCAG-kriterierna på nivåerna 2.1 A och AA).
Upptäckte du någon sådan brist i vår tjänst som gäller tillgängligheten? Berätta det för oss så gör vi vårt bästa för att åtgärda bristerna.
Tillgänglighetsrespons till FPA tas emot av den tekniska supporten.
Om du upptäcker problem som gäller tillgängligheten ska du först ge oss respons på saken. Vi svarar inom 2 veckor.
Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Transport- och kommunikationsverket Traficom. På www.tillgänglighetskrav.fi webbplats finns det beskrivet hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillgänglighetskrav.fi
tillganglighet@traficom.fi
telefonnummer växeln 029 534 5000