Asiakaspalvelun chatin ja etäpalvelun saavutettavuusseloste | Tietoa Kelasta | KelaSiirry sisältöön

Asiakaspalvelun chatin ja etäpalvelun saavutettavuusseloste 

Tämä saavutettavuusseloste koskee Kelan asiakaspalvelun chattia OmaKelassa ja etäpalvelua. Seloste on laadittu 19.3.2025. 

Saavutettavuus on arvioitu Kelassa. 

Vaihtoehtoiset asiointitavat

Jos et pysty hoitamaan asiaasi verkossa, voit soittaa Kelan puhelinpalveluun tai asioida palvelupisteessä.

Saavutettavuus

Palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset (WCAG-kriteeristö 2.1, A- ja AA-taso).

Huomasitko saavutettavuuspuutteen palvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Anna palautetta saavutettavuudesta verkkolomakkeella.

Saavutettavuuspalautteet vastaanottaa Kelan tekninen tuki.

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Vastaamme 2 viikon sisällä.

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai jos et saa vastausta 2 viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin. Saavutettavuusvaatimukset.fi sivuilla kerrotaan tarkasti, miten voit tehdä ilmoituksen ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@traficom.fi
puhelinnumero vaihde 029 534 5000

Lue lisää

Sivu päivitetty 21.3.2025