Kela-taksin asiakkaat pääosin tyytyväisiä saamaansa palveluun | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Kela-taksin asiakkaat pääosin tyytyväisiä saamaansa palveluun

Julkaistu 16.6.2023

Kela kartoitti taksia käyttävien asiakkaiden kokemuksia keväällä 2023. Kyselyn tulosten mukaan valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Kela lähetti viikolla 14 noin 20 000 asiakkaalle asiakastyytyväisyyskyselyn tekstiviestillä. Kysely lähetettiin satunnaisesti valituille asiakkaille, jotka ovat käyttäneet Kela-taksia ajalla 27.2.–19.3.2023.

Kyselyssä asiakasta pyydettiin arvioimaan kokemustaan Kela-taksista kokonaisuutena asteikolla 0–10. Lisäksi asiakkaalla oli mahdollisuus antaa vapaamuotoista palautetta. Kyselyyn vastasi 36 % kyselyn vastaanottaneista asiakkaista.

Asiakkaiden antamien arvosanojen keskiarvo oli 8,8. Asiakkaat arvioivat kokemuksensa vähintään 9:n arvoiseksi peräti kahdeksassa maakunnassa. Heikoimmaksi kokemus arvioitiin Uudellamaalla (keskiarvo 7,9). Avovastausten perusteella asiakkaan kokemukseen vaikuttavat merkittävästi muun muassa aikataulut, luotettavuus ja asiakaspalvelu. Sovitusti saapuva ja luotettavasti ajallaan perille ehtivä kuljetus yleensä lisää asiakastyytyväisyyttä. Peruuntunut tai myöhässä oleva kuljetus vastaavasti heikentää asiakastyytyväisyyttä.

Kela seuraa säännöllisesti asiakastyytyväisyyttä ja kerää palautetta taksia käyttäviltä asiakkailtaan. Asiakkailta saatu palaute on tärkeää palvelun kehittämiseksi ja palvelun laadun varmistamiseksi.

Lisätietoja

 

Tiedotetta muokattu 20.6.2023. Tiedotteen kuvan tiedot on päivitetty.

Sivu päivitetty 20.6.2023