Kom på besök | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Fpa:s serviceställe i Joensuu

På FPA:s serviceställe kan du få information och rådgivning om alla FPA-förmåner. Du kan också ansöka om förmåner och lämna in bilagor i vår e-tjänst på adressen www.fpa.fi/etjanst. Läs mer om hur du bokar tid på adressen www.fpa.fi/tidsbokning.

Besöksadress

Koulukatu 24, 80100 Joensuu

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

Könummer delas ut till kl. 15.30.
  • Måndag 12 — 16
  • Tisdag 12 — 16
  • Onsdag 12 — 16
  • Torsdag 12 — 16
  • Fredag 12 — 16
Avvikande öppettider
Nyårsafton
  • Onsdag 12 — 13
Nyårsdagen: Stängt
Trettondagen: Stängt
Skärtorsdag
  • Torsdag 12 — 13
Långfredagen: Stängt
Påskdagen: Stängt
Annandag påsk: Stängt
Valborg: Stängt
Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
Midsommarafton: Stängt
Midsommardagen: Stängt
Självständighetsdagen: Stängt
Julafton: Stängt
Juldagen: Stängt
Annandag jul: Stängt

Övrig kontaktinformation

FPA:s servicenummer
FPA PB 10, 00056 FPA

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • Bilplatsen för rörelsehindrade ligger utomhus under 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.
  • Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • Vid servicepunkten finns en mobil induktionsslinga.

Ansvarig för tjänsten

Kela

Uppdaterad

9.4.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.