FPA:s serviceställe i Riihimäki
FPA:s serviceställe erbjuder rådgivning och betjäning i frågor som gäller FPA:s förmåner. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också boka tid för betjäning per telefon. Läs mer på adressen www.fpa.fi/boka-tid.
Besöksadress
Temppelikatu 9 A, 11100 Riihimäki
Servicestället på kartan (suomi.fi)Öppettider
- Onsdag 9 — 12
- Torsdag 9 — 12
Övrig kontaktinformation
FPA:s servicenummerTillgänglighetsinformation
- Bilplatsen för rörelsehindrade ligger utomhus under 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
- Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred.
- Ingången är belägen i en nisch och belyst.
- Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren är tung eller annars svår att öppna.
- Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
- Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja.
- I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
Ansvarig för tjänsten
Kela
Uppdaterad
8.4.2025
Hjälp med att sköta ärenden
Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.
Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.
Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.