Fpa:s servicestället i Malm
FPA:s serviceställe erbjuder rådgivning och betjäning i frågor som gäller FPA:s förmåner. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också boka tid för betjäning per telefon. Läs mer på adressen www.fpa.fi/boka-tid.
Besöksadress
Orrspelsvägen 4 b, 00700 Helsingfors
Servicestället på kartan (suomi.fi)Öppettider
- Måndag 9 — 12
- Tisdag 9 — 12
- Torsdag 9 — 12
- Måndag 9 — 12
- Torsdag 9 — 12
Övrig kontaktinformation
FPA:s servicenummerTillgänglighetsinformation
- 2 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
- Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.
- Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
- Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren är lätt att öppna för hand.
- Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
- Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
- Ytmaterialet som använts vid servicepunkten ger anvisningar om hur man tar sig fram i lokalerna.
- Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
- I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
Ansvarig för tjänsten
Kela
Uppdaterad
22.4.2025
Hjälp med att sköta ärenden
Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.
Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.
Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.