Kom på besök | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Fpa:s servicestället i Malm

FPA:s serviceställe erbjuder rådgivning och betjäning i frågor som gäller FPA:s förmåner. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också boka tid för betjäning per telefon. Läs mer på adressen www.fpa.fi/boka-tid.

Besöksadress

Orrspelsvägen 4 b, 00700 Helsingfors

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

Kundservice är öppen för självbetjäning mån - fre kl. 9 - 16. Vi betjänar också med tidsbokning.
  • Måndag 9 — 12
  • Tisdag 9 — 12
  • Torsdag 9 — 12
Sommarens öppettider - stängt på tisdagar
2.6.2025 - 30.9.2025
  • Måndag 9 — 12
  • Torsdag 9 — 12
Avvikande öppettider
Valborg: Stängt
Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
Midsommarafton: Stängt

Övrig kontaktinformation

FPA:s servicenummer
FPA PB 10, 00056 FPA

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • 2 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren är lätt att öppna för hand.
  • Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Ytmaterialet som använts vid servicepunkten ger anvisningar om hur man tar sig fram i lokalerna.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.

Ansvarig för tjänsten

Kela

Uppdaterad

22.4.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.