Tule käymään Kelassa | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

OmaKelassa asiakirjojen lataamisessa voi esiintyä käyttökatkoja 20.1. klo 20.00 - 21.1. klo 6.00 Lue lisää

Kela Hyvinkään palvelupiste

Kelan palvelupisteessä neuvotaan ja palvellaan Kelan etuuksiin liittyvissä asioissa. Voit hakea etuuksia, ilmoittaa muutoksista ja lähettää liitteitä myös OmaKelassa osoitteessa www.kela.fi/omakela. Voit myös varata ajan puhelinpalveluun. Lue lisää osoitteesta www.kela.fi/varaa-aika.

Käyntiosoite

Oikokuja 2, 05800 Hyvinkää

Palvelupaikka kartalla (suomi.fi)

Aukioloajat

  • Keskiviikko 10 — 12, 13 — 16
  • Torstai 10 — 12, 13 — 16
  • Perjantai 10 — 12, 13 — 16
Poikkeusaukioloajat
Juhannusaatto: Suljettu
Helatorstai: Suljettu
Itsenäisyyspäivä: Suljettu
Uudenvuodenpäivä: Suljettu
Kiirastorstai
  • Torstai 10 — 12
Pitkäperjantai: Suljettu
2. pääsiäispäivä: Suljettu

Muut yhteystiedot

Kelan palvelunumerot
Kela PL 10, 00056 KELA

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille
  • Liikkumisesteisten 2 autopaikkaa sijaitsee ulkona alle 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
Pääsisäänkäynti
  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.
Sisätilat
  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa ei ole vuoronumerojärjestelmää. Odotustilassa on istuimia.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste.

Palvelusta vastaa

Kela

Päivitetty

27.12.2023

Apua asiointiin

Kun asioit Kelan palvelupisteessä, ota mukaasi henkilötodistus, kuten ajokortti tai passi. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset häneltä yksilöidyn valtakirjan ja oman henkilötodistuksesi.

Jos sinulla on mukana verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat palvelupisteen asiakastietokoneella. Asiakastietokoneita ei kuitenkaan ole palvelupisteissä, joissa voit asioida vain ajanvarauksella.

Voit tulla palvelupisteeseen opas-, avustaja- ja viranomaiskoiran kanssa.