Kelan erityispalvelu
Kelassa kehitetään palvelumalleja, jotka perustuvat asiakasymmärrykseen (Tietoa Kelasta -osio). Erityispalvelu nykymuotoisena päättyy, eikä palveluun oteta uusia asiakkaita 1.12.2024 alkaen. Erityispalvelussa asiakas on saanut Kelasta oman yhteyshenkilön, jonka kanssa on voinut hoitaa Kela-asioita.
Suurin osa Kelan asiakkaista pystyy hoitamaan asiansa omatoimisesti verkossa. Osa tarvitsee tueksi henkilökohtaista neuvontaa puhelimessa tai palvelupisteessä. Varmistamme, että asiakas saa omassa elämäntilanteessaan hänelle kuuluvat etuudet ja palvelut. Kumppaneillemme tarjoamme palvelua viranomaislinjalla.
Tavoitteenamme on asiakaslähtöinen ja asiakkaan tarpeet huomioiva palvelu. Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä tai hakee etuutta, arvioimme asiakkaan palvelutarpeen. Usein asiakkaan tarpeen huomaa Kelan kumppani. Myös kumppani voi ohjata asiakkaan Kelaan palvelutarpeen arvioimiseksi.
Miten voit ohjata asiakastasi?
- Varaa asiakkaallesi aika Kelan puhelinpalveluun
- Soita yhteistyökumppaneiden palvelunumeroon, esim. viranomaislinjalle.
- Kelmusta voit tarkistaa tiedot esimerkiksi asiakkaasi etuuksista, maksuista ja lääkekatosta.
- Tutustu myös muihin Kelan asiointipalveluihin