Chattbotten FPA-Folke svarar på frågor och hjälper dig vidare
FPA:s chattbot FPA-Folke betjänar alla tider på dygnet på webbsidorna och i MittFPA.
Med FPA-Folkes hjälp får du snabbt och enkelt hjälp i alla skeden av ansökan om förmåner. Chattbotten ger allmän information om förmåner och hänvisar vid behov vidare till kundservicen.
FPA-Folke svarar på både svenska och finska på allmänna frågor som gäller
- förmåner för arbetslöshet
- förmåner för barnfamiljer
- förmåner för studerande
- kort från FPA
- militärunderstöd
- utkomststöd
- allmänt bostadsbidrag.
FPA-Folke finns även i e-tjänsten MittFPA. Där hjälper den dig på både svenska och finska med att göra ansökan om föräldradagpenning och utkomststöd.
FPA-Folke vet var du befinner dig på webbsidorna
När FPA-Folke får en fråga vet den var på webbsidorna kunden befinner sig. På det sättet kan den rikta sitt svar på den förmån som behandlas på sidan i fråga.
Exempel
Du kommer till sidorna om moderskapsunderstöd på fpa.fi och ber FPA-Folke om hjälp. FPA-Folke förstår att du är på sidorna om moderskapsunderstöd även om du inte nämner moderskapsunderstödet i din fråga.