Särskild service | Samarbetspartner | FPAGå till innehållet

Särskild service vid FPA

FPA utvecklar servicemodeller som grundar sig på kundförståelse (Om FPA). Särskild service i sin nuvarande form upphör och från 1.12.2024 erbjuds inte nya kunder denna service. Särskild service har inneburit att kunden har fått en egen kontaktperson hos FPA som kunden har kunnat sköta sina FPA-ärenden med.

Största delen av FPA:s kunder klarar av att sköta sina ärenden på egen hand på nätet. En del behöver personlig rådgivning per telefon eller vid ett serviceställe. Vi säkerställer att kunden får de förmåner och tjänster som hen är berättigad till enligt sin livssituation. Våra samarbetspartner erbjuder vi service på myndighetslinjen.

Vårt mål är kundorienterad service som beaktar kundens behov. När en kund kontaktar oss eller ansöker om en förmån bedömer vi först kundens behov av service. Ofta är det FPA:s samarbetspartner som upptäcker kundens behov. Också en samarbetspartner kan hänvisa kunden till FPA för bedömning av servicebehovet.

Hur kan du ge din kund råd och hjälp?

Läs mer

Senast ändrad 29.11.2024