Tilaa vammaisten tulkkauspalvelun tulkki verkossa | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Tilaa tulkki verkossa

 

Verkkotilaukseen on helppo täyttää tarvittavat tiedot, jolloin tulkin välittäminen on sujuvaa. Verkkotilaus on myös tietoturvaltaan paras vaihtoehto.

Tilaa tulkki verkossa

Verkkotilaukseen voit helposti täyttää kaikki tarvittavat tiedot. Verkkotilaus on tietoturvallisin tapa tilata tulkki.

Tilauslomakkeelle

Verkkotilauksen rajoitukset

Voit tehdä verkossa yhden tilauksen kerrallaan. Jos haluat tehdä monta tilausta, täytä jokaisesta tilauksesta erillinen lomake.

Verkkotilaus on tarkoitettu enintään 1 päivän pituisiin tulkkaustapahtumiin. Jos tarvitset tulkkausta opiskeluun, ulkomaanmatkalle, leirille tai muihin monta päivää kestäviin tulkkaustapahtumiin, tee tilaus muulla tavoin.

Verkossa et voi muuttaa tai perua jo tehtyjä tilauksia. Jos haluat tehdä muutoksia tilaukseesi, ole yhteydessä Vammaisten tulkkauspalvelukeskukseen.

Jos lomakkeen tiedoissa on täydennettävää, Vammaisten tulkkauspalvelukeskus ottaa sinuun yhteyttä.

Verkkotilaus toisen puolesta

Tilauksen voi tehdä verkkolomakkeella myös toisen henkilön puolesta. Toisen puolesta asiointi edellyttää, että tilauksen tekijällä on valtakirja. Jos tilaat tulkin toisen puolesta etkä ole vielä toimittanut valtakirjaa Kelaan, liitä se lomakkeeseen. Jos et pysty antamaan valtuutusta eikä sinulla ole edunvalvojaa, tulkkaustilauksen voi tehdä ilman valtuutusta lähiomaisesi tai muu sinusta pääasiallisesti huolehtiva Kelan hyväksymä henkilö.

Tilauksen vahvistaminen

Kun olet täyttänyt verkkolomakkeen ja painanut Lähetä-painiketta, selaimeen avautuu vahvistussivu, jossa lukee, että tilaus on lähetetty. Voit tilata vahvistuksen sähköpostiisi rastittamalla kohdan Haluan kopion tilauksesta sähköpostiini. Muista tällöin ilmoittaa sähköpostiosoitteesi.

Ohje vikatilanteeseen

Jos vahvistussivua ei näy, on tilauksen lähetyksessä tapahtunut virhe. Voit tehdä tilauksen uudelleen, mutta sulje käyttämäsi selain ennen uutta yritystä. Jos vahvistussivua ei vieläkään näy, tilaus kannattaa tehdä muulla tavoin.

Verkkolomakkeessa käytetään Javascript-teknologiaa. Jos tilauksessa on ongelmia, tarkista, onko Javascript sallittu selaimessasi. Jos Javascript on sallittu eikä tilaaminen silti onnistu, ole yhteydessä Vammaisten tulkkauspalvelukeskukseen.

Kun pyydät meitä selvittämään, onko tilaus tullut perille, kerrothan seuraavat tiedot:

  • etu- ja sukunimesi
  • tilauksen tekoaika
  • oma välitysalueesi
  • verkkotilauksen lomaketunnus (esimerkiksi 91ZRGGJ7VJ).

Verkkotilauksen tunnus auttaa tilauksen tunnistamisessa. Näet tunnuksen verkkotilauksen ensimmäiseltä sivulta. Tunnusta ei näy, jos Javascript on estetty selaimessasi.

Kuvaile myös tapahtunut virhe lyhyesti. Millainen virheilmoitus sinulle tuli? Mitä tapahtui tilauksen lähetyksen jälkeen? Tapahtuiko tilauksen aikana jotain outoa?

Anna palautetta

Voit lähettää palautetta lomakkeen käytöstä sähköpostitse osoitteeseen vatu@kela.fi.

Lue lisää

Sivu päivitetty 17.10.2024